در آینده نزدیک اتکا به منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی مشهد مقدور نخواهد بود کشف ۱۰ آیفون ۱۶ قاچاق در سبزوار (۲۸ آبان ۱۴۰۳) رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس: پیمانکاران حوزه فضای سبز و خدمات شهری ایمنی را براساس قواعد رعایت کنند انهدام باند سارقان حرفه‌ای رایانه‌های خودرو در مشهد (۲۸ آبان ۱۴۰۳) انتقاد پلیس راهور مشهد از قطع برق تقاطع‌های راهنمایی و رانندگی | وضعیت نامناسب امدادرسانی به مجروحان تصادفات، منجر به «مرگ» آن‌ها می‌شود  حمایت مدیریت شهری مشهد از هیئت‌های ورزشی عکسبرداری هوایی با پهپاد و تهیه نقشه از محدوده منتخب کمربند سبز مشهد شهروند خبرنگار | درخواست اتصال بولوار کرامت به بولوار حر در مشهد + پاسخ طراحی اولین بوستان موضوعی با محوریت نوآوری در مشهد تولید سالانه ۱۰۰ مترمکعب خاک غنی‌شده در مشهد با بازیافت برگ‌ها و چوب‌های خشک رشد خدمت‌رسانی به مردم مشهد نسبت به ادوار گذشته تا ۳۰۰‌درصد ساخت تصفیه‌خانه در مشهد معادل ۳۵ سال گذشته قطار شهری، شاخص مهم توسعه‌یافتگی شهری شهردار مشهد مقدس: کتابچه خدمات شهرداری برای اولین بار در کشور منتشر خواهد شد شروع بحران سرما در روستاهای بدون گاز خراسان رضوی یادی از آسیاب‌های مشهد قدیم که نان مردم در گرو چرخیدن آن‌ها بود | «نهر نادری» و خاطره‌های آبی خراب‌شده پروژه تعریض بزرگراه آزادی مشهد، فروردین ۱۴۰۴ تکمیل می‌شود برقراری عدالت در توزیع غرفه بازار‌های سیار مشهد با ثبت‌نام الکترونیکی منطقه ۴ مشهد، رکورددار کاهش زمان صدور پروانه ساخت در شهر ۱۶۵ واگن مترو در مسیر مشهد درج تمام خدمات شهرداری مشهد در نرم‌افزار «شهرمن» | لزوم افزایش سرعت هوشمندسازی شهر
سرخط خبرها

انتقاد پلیس راهور مشهد از قطع برق تقاطع‌های راهنمایی و رانندگی | وضعیت نامناسب امدادرسانی به مجروحان تصادفات، منجر به «مرگ» آن‌ها می‌شود 

  • کد خبر: ۳۰۰۷۷۹
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۳
انتقاد پلیس راهور مشهد از قطع برق تقاطع‌های راهنمایی و رانندگی | وضعیت نامناسب امدادرسانی به مجروحان تصادفات، منجر به «مرگ» آن‌ها می‌شود 
رئیس پلیس راهور مشهد از قطع برق در تقاطع‌های این کلانشهر به‌شدت انتقاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مراسم بزرگداشت روز جهانی قربانیان حوادث ترافیکی ظهر امروز (۲۸ آبان ۱۴۰۳) با حضور مسئولان و مدیران شهری و پلیس راهور در بوستان ترافیک مشهد برگزار شد.

سرهنگ محسن موسی‌آبادی، رئیس پلیس راهور مشهد در این مراسم گفت: موضوع حوادث حمل‌ونقل در مشهد بیشتر مورد توجه مدیران شهری و پلیس راهور است.

وی افزود: در تصادفات فوتی طی هفت‌ ماه گذشته از سال، ۱۲.۵ درصد معادل ۲۶ نفر کاهش داشتیم که این نتیجه همراهی و همکاری مسئولان و مردم است؛ در حالی که در برخی کلان‌شهر‌های کشور این آمار افزایشی است.

رئیس پلیس راهور مشهد خاطرنشان کرد: باوجود کاهش تصادفات و مهار حوادث رانندگی در بزرگراه‌ها، متأسفانه در معابر اصلی و‌ بولوار‌ها، آمار افزایشی داشتیم که نگران‌کننده است.

موسی‌آبادی ادامه داد: هر شبانه‌روز در مشهد، ۲۰۰ راننده متخلف را توقیف می‌کنیم و این کار درراستای حفظ ایمنی شهروندان است.

وی ادامه داد: ما با قطعی برق در تقاطع‌ها به‌شدت مخالفیم. همین امروز، ۱۳ تقاطع دچار قطعی برق شده و نیروی انسانی پلیس راهور درگیر این ماجرا شده است. ۱۳ فوتی ما در هفت ماه گذشته از ابتدای سال، در تصادفات تقاطع‌ها بوده که رشد ۳۳۳ درصدی نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور مشهد با بیان اینکه اولویت دوربین‌ها باید در معابر شریانی درجه‌یک باشد، در خصوص بازه زمانی تصادفات در مشهد گفت: بین ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر، افزایش ۱۲ درصدی تصادفات را داریم و بین ساعت ۱۶ تا ۲۰ کاهش قابل‌قبولی داشتیم؛ اما کماکان بیش از ۲۵ درصد تصادفات از ۸ تا ۱۲ شب است که باید به آن توجه شود.

موسی‌آبادی اضافه کرد: از لحاظ سن، افراد ۱۶ تا ۲۵ سال ۲۴ درصد قربانیان تصادفات هستند.

وی تصریح کرد: یکی از علل مهم تصادفات سرعت غیرمجاز است و باید در بحث آرام‌سازی معابر اقدام جدی انجام شود.

به گفته رئیس پلیس راهور مشهد، در دنیا ۳۰ درصد و در ایران ۵۰ درصد علت تصادف‌ها، سرعت بالا بوده، اما در مشهد این عامل، علت بیش از ۷۲ درصد تصادفات است!

موسی‌آبادی با بیان اینکه در هفت‌ماهه نخست امسال، در ۱۹ تصادف، مقصر عابر پیاده بوده است، افزود: عابران پیاده و رانندگان موتورسیکلت بیشترین قربانیان بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به موضوع مهم مرگ مصدومان پس از وقوع تصادف بر اثر کُندبودن امدادرسانی اشاره و بیان کرد: ما در مشهد به اقدامات پس از وقوع تصادف هیچ توجهی نکردیم. در هیچ جای دنیا دو سازمان امداد و نجات انجام نمی‌دهند و یک دستگاه متولی است، بیش از ۷۸ درصد قربانیان ما در صحنه پس از تصادف، فوت می‌کنند که این آمار در دنیا، ۳۰ درصد و در کشورمان، ۵۰ درصد است. در مشهد چهار بیمارستان سوانح داریم. باید حوزه پیشگیری از وقوع جرم دستگاه قضایی نسبت به اصلاح سیستم امداد و نجات اقدام کند. این آمار از قربانیان بعد از تصادف توجیه ندارد.

به گفته موسی‌آبادی، عامل ۸۲ درصد تصادفات، آقایان و ۱۸ درصد خانم‌ها هستند.

وی تصریح کرد: در بحث رتبه‌بندی عوامل اصلی مرگ، تصادفات در اروپا هشتمین عامل و در ایران، سومین عامل است که موضوعی نگران‌کننده است. در سال گذشته، ۲۰ هزار نفر معادل سقوط یک هواپیمای ۳۸۰نفره در هر هفته جان خود را بر اثر حوادث ترافیکی از دست دادند.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد: تحقیقات بین‌المللی و تجربیات ما نشان می‌دهد با افزایش ۵ کیلومتر سرعت، ۳۰ درصد احتمال مرگ عابران پیاده افزایش پیدا می‌کند که باید در معابر شریانی درجه‌یک، برای موضوع آرام‌سازی اقدام شود.

او از تأثیر حوادث ترافیکی بر خانواده‌ها گفت و اشاره کرد: میزان فشار روانی مرگ ناشی از این حوادث، برای بستگان درجه‌یک ده‌ها برابر بیشتر از خبر مرگ عادی است.

آرام‌سازی معابر شهری در دستور کار شهرداری است 

در بخش دیگری از این مراسم، رضا نوروزی، مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد، گفت: اقدام ایمن باید باعث کاهش مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات رانندگی تا ۵۰ درصد شود.

وی با اشاره به اهمیت کاربران آسیب‌پذیر، عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت و دوچرخه را بیشترین قربانیان حوادث ترافیکی دانست.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌ونقل شهرداری مشهد بر شناسایی نقاط پرتصادف، انجام بازدید‌ها و اجرای طرح‌های ایمن‌سازی تأکید و خاطرنشان کرد: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز با کمک پلیس و دادگستری انجام می‌شود.

نوروزی خاطرنشان کرد: آرام‌سازی معابر شریانی و تصادفات زیاد جزو اقدامات و برنامه‌های این سازمان است.

وی درمورد شناسایی نقاط پرخطر ترافیکی در مشهد گفت: ۸۰ درصد را شناسایی کرده‌ایم و ۵۰ درصد در حال رفع نقص است.

توزیع کاربری‌های بزرگ در شهر در توزیع تصادفات اثرگذار است

ایمان فرهمندی، عضو شورای شهر مشهد نیز در این نشست گفت: حوادث ترافیکی یک بحث مفصل است که باید از جنبه‌های مختلفی به آن پرداخت، در مدیریت شهری مسائلمان چندوجهی و درهم‌تنیده است؛ چراکه شهر یک موجود درهم‌تنیده است که پدیده‌هایش هم چندوجهی است.

وی افزود: همان‌طورکه در حوزه ایمن‌سازی، برای کاهش تصادف مسئولیت داریم، در حوزه تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری نیز مسئولیم.

عضو شورای شهر مشهد متذکر شد: سال‌ها قبل، یک پژوهش انجام دادیم و اثر کاربری‌های بزرگ شهری در بروز تصادفات را بررسی کردیم. نتیجه این شد که در اطراف کاربری‌های بزرگ مانند پارک ملت و بیمارستان‌ها، تصادفات در معابر فرعی زیاد است.

فرهمندی با بیان اینکه خیلی‌وقت‌ها تصمیمات غیرمرتبط به لحاظ ظاهری بر حوزه ایمن‌سازی و تصادفات تأثیرگذار است، گفت: ما در طبرسی، حجم زیادی موتور داشتیم قبل از اجرای بی‌آرتی، اما الان بخش زیادی از راکبان موتورسیکلت‌ها از بی‌آرتی استفاده می‌کنند. اگر این خط نبود، این حجم زیاد تصادفات مرتبط با موتورسیکلت ادامه داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->